طبقه سه

ارزیابی‌های شتاب‌زده یک طلبه

طبقه سه

ارزیابی‌های شتاب‌زده یک طلبه

طبقه سه

بسم الله
دوست می داشتم این وبلاگ
- این پنجره‌ی سرد و بی‌روح - جز یک صفحه نمی‌داشت
و در آن صفحه جز یک سطر نمی‌بود
و بر آن سطر جز یک کلمه نمی‌نشست
و آن کلمه «خمینی» بود و دگر هیچ نبود...
***
آن‌هایی که همراه پیغمبر بودند و دعوت پیغمبر را قبول کردند همین مردم «طبقه سه» بود، همین فقرا.
صحیفه امام ج8 ص 293

***
طبقه سه صفحه شخصی و بایگانی کاملی از نوشته‌ها و گفته‌هایم،از سال 1389 تا کنون است. می‌کوشم جستجوها و جستارهایی در این صفحه منتشر شود که «غایت»، «موضوع» و یا «مسئله»شان «انقلاب اسلامیِ اکنون» باشد.

***
معرفی بیشتر و گزارش‌واره‌ای از برنامه پژوهشی این صفحه در قسمت "درباره طبقه سه"، در نوار بالای صفحه آمده است.

***
صفحه‌ها در شبکه‌های اجتماعی:

اینستاگرام @namkhahmojtaba
توییتر @Namkhah1
تلگرام @tabagheh3_ir

***
ایمیل namkhahmojtaba@gmail.com

بایگانی
آخرین نظرات

«بازسازی نیروی اجتماعی معطوف به انقلاب اسلامی» مجموعه‌‌ای از چند یادداشت پیوسته است که در ایام پس از انتخابات 1392 با اندکی ویرایش، در وب‌سایت اندیشکده‌ برهان منتشر شد. از آن‌جا که شرایط کنونی(انتخابات 1394 و پس از آن) قابل پیش‌بینی بوده و بخشی از ادامه‌ی وضعیت اشاره شده در متن است؛ چارچوب‌های تحلیل وضع کنونی و «چه باید کرد»های اکنون هم چندان تفاوت نکرده است. از این رو  بازنشر مجدد این مطالب - دست کم به عنوان مقدمه‌ی بحث‌هایی که برای شکل‌دهی آینده مان به آن نیاز داریم- مفید به نظر می‌رسد.

دریافت
حجم: 1.61 مگابایت
توضیحات: فایل PDF نیروی بازسازی نیروی اجتماعی معطوف به انقلاب اسلامی

درباره‌ی کنش انتخاباتی نیروهای معطوف به انقلاب اسلامی نیز ن.ک به:

نقدی بر کنش انتخاباتی نیروهای معطوف به انقلاب اسلامی

کنش انتخاباتی معطوف به انقلاب اسلامی

مقدمه‌ی جزوه در ادامه مطلب

مقدمه‌ی جزوه:

متن حاضر در جستجوی چگونگی بودن و شدن نیروی اجتماعی معطوف به انقلاب اسلامی در دوران جدیدی است که از 24 خرداد 92 در تاریخ انقلاب اسلامی آغاز شده است. در ابتدا این استدلال پیش کشیده می شود که «چه باید کرد؟» فردای ما ربط وثیقی به «چه شد؟» دیروزمان دارد. سپس با سنخ شناسی آسیب شناسی‌های انتخابات 92 آن‌ها را در دودسته ی عمده جای می دهد: تحلیل‌های معطوف به عوامل بیرونی و تحلیل های معطوف به عوامل درونی. در این جا مراد از دسته ی اول تحلیل هایی است که ریشه های شکست 92 را در زمینه ای غیر از اندیشه و کنش حزب الله جستجو می کنند، عواملی مانند عدم ائتلاف، خطای نظر سنجی‌ها و عملکرد دولت. این نوشته خود را در مقام تبیین سهم هر یک از این عوامل نمی‌داند اما این ایده را پیش می کشد که حزب الله برای تغییر وضع موجود تنها یک نقطه‌ی شروع دارد و آن بازیابی و بازسازی خود است. امری که لاجرم از «نقد خود» آغاز می شود. در ادامه تلاش می شود زمینه های این نقد خود در تحلیل رویداد 92 و سپس فهم نه 92 دست داده شود و  به چه باید کردهای حزب الله در زمینه بازیابی و بازسازی خود پرداخته شود. در این بخش تشریح راهبردها و ظرفیت های فراروی حزب الله برای پروژه خودیابی مورد بررسی قرار می‌گیرد.


۹۴/۱۲/۲۵
مجتبی نامخواه

انقلاب اسلامی

حزب الله

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی