طبقه سه

ارزیابی‌های شتاب‌زده یک طلبه

طبقه سه

ارزیابی‌های شتاب‌زده یک طلبه

طبقه سه

بسم الله
دوست می داشتم این وبلاگ
- این پنجره‌ی سرد و بی‌روح - جز یک صفحه نمی‌داشت
و در آن صفحه جز یک سطر نمی‌بود
و بر آن سطر جز یک کلمه نمی‌نشست
و آن کلمه «خمینی» بود و دگر هیچ نبود...
***
آن‌هایی که همراه پیغمبر بودند و دعوت پیغمبر را قبول کردند همین مردم «طبقه سه» بود، همین فقرا.
صحیفه امام ج8 ص 293

***
طبقه سه صفحه شخصی و بایگانی کاملی از نوشته‌ها و گفته‌هایم،از سال 1389 تا کنون است. می‌کوشم جستجوها و جستارهایی در این صفحه منتشر شود که «غایت»، «موضوع» و یا «مسئله»شان «انقلاب اسلامیِ اکنون» باشد.

***
معرفی بیشتر و گزارش‌واره‌ای از برنامه پژوهشی این صفحه در قسمت "درباره طبقه سه"، در نوار بالای صفحه آمده است.

***
صفحه‌ها در شبکه‌های اجتماعی:

اینستاگرام @namkhahmojtaba
توییتر @Namkhah1
تلگرام @tabagheh3_ir

***
ایمیل namkhahmojtaba@gmail.com

بایگانی
آخرین نظرات

۳ مطلب در شهریور ۱۳۸۹ ثبت شده است

طبقه سه - گام های وبلاگ نویسان متعهد اهوازی

وبلاگستان متعهد اهواز به سوی همبستگی

برگزاری"میهمانی افطار وبلاگ نویسان انقلاب اسلامی اهواز"در آخرین شب های ماه مبارک رمضان از خاطرات خوب ماه گذشته بود که اگر تداوم یابد می تواند اثرات خوبی هم داشته باشد؛

تکثر در عین هم افقی و هم آرمانی ویژگی وبلاگستان متعهد اهواز است همچنان که همگرایی و تحرک بیشتر ضرورت امروز فراروی ماست؛ما بازتاب این ویژگی ها را دقیقا در اولین نشست می دیدیم: یکی وبلاگش فقط شعر بود؛ دیگری بیشتر عکس و طرح گرافیکی یا دستنوشته ها و تجربیات شخصی و بعضا هم تحلیل های انتقادی و "وغیره"؛ و همگی در اندیشه ادامه یافتن این همدلی ها؛

 در همین مدت کوتاه بعد از نشست وبلاگ نویسان متعهد اهوازی نشانه های خوبی از "تداوم" اراده ی وحدت بلاگرهای انقلابی اهواز مشاهده می شود که بسی جای امیدواری دارد. بسیاری از دوستانی که در جلسه حضور داشتند یا نداشتند با نقد و نظر عمدتا محبت آمیز نسبت به تداوم کار ابراز امیدواری کرده اند، بعضا دست به کار هم شده اند:

دوستان خوبمیک مثقالوشاخص گزارش خوبی از جلسه کار کرده اند؛

 خط نوبا عنوان وبلاگ ها متن جالبی تهیه کرده

دیدار یارهمبا طراحی یک لگو جداگانه وبلاگ هایانقلابی اهواز را جدا گانه لینک کرده،

یادداشت های نوجوانانه یک نوجوان کنجکاواز حاشیه های جلسه هم خواندنی است همین طور دلسوزیزیرخاکیهو که فرصت نوشتن مطلب جدیدی را نداشته در نوع خود جالب است؛

امیدوارم در آینده همانطور که دوستان در جلسه مطرح کردند ما با جلسات و برنامه های مشترک دیگری مواجه باشیم اما من فکر می کنم تا آن زمان و در همین فضای مجازی هم کارهای زیادی داشته باشیم؛ پیشنهاد اول در این باره می تواند ایجاد یک فضای مشخص برای لینک وبلاگ های متعهد اهوازی باشد؛

 


۰ نظر ۱۹ شهریور ۸۹ ، ۱۹:۳۰
مجتبی نامخواه
طبقه سه - روز قدس و زوال دوران کودکی ما

زوال دوران کودکی ما- زوال دوران کودکی آن ها

"زوال دوران کودکی" عنوان کتابی است از نیل پستمن، چهره ی سرشناس جامعه شناسی انتقادی رسانه ها؛ او در این کتاب درباره تاثیرات رسانه ها بر کودکان می گوید و این که رسانه های تصویری غربی به ویژه تلویزیون با نمایش عمومی مسائل خاص بزرگسالان، دوران کودکی کودکان را از بین می برند و این که این روند چه نتایجی دارد( مسئله که به طور نسبی در مورد رسانه های ما هم مطرح است).

 بحث مفصلی است البته؛ اما چیزی که من می خواهم بگویم این است که ما هم در جهان اسلام با یک زوال دوران کودکی خاص خودمان مواجهیم:

آیا امروز کودکان فلسطینی که سنگ در دست به دنیا می آیند و سنگ در دست به مدرسه می روند و سنگ در دست کفن می شوند واقعا کودک اند؟ به شرح ایضا کودکان لبنان و کودکان یمن و افغانستان و پاکستان و البته ایران؛ آیا کودکانی که به تعداد سال های عمرشان در روز قدس راهپیمایی کرده اند و مسائل جهان را، مسئله فلسطین را با بیانی بچه گانه و عقلانیتی متکامل تحلیل می کنند کودکند؟

پس ما امروز در جهان با دو زوال دوران کودکی مواجهیم: یکی زوال دوران کودکی با نمایش دادن فحشا و خشونت و یک زوال دوران کودکی با واقعیت داشتن مبارزه؛ یکی فاجعه است و دیگری مژده؛ خوشیِ حال باشد ارزانی دم غنیمتان، با این حساب وقتی این کودکان بزرگ شوند، آینده از آن کیست؟

زوال دوران کودکی در جانب ما نوید بخش دیدن آینده ای روشن است، اما چه کیست که این روند را ببیند و برای آن برنامه ریزی می کند؟

بروز کنونی پدیده کودک و نوجوان انقلابی پژواک تنها یک دلیل دارد: روح خدا " خمینی"؛ اما رشد این پدیده و تداوم آن بدون برنامه ریزی ممکن نیست؛

امروز در فضای "تربیت کودک و نوجوان" غلبه بیشتر با اسلام حجتیه ای و تجددزدگی است؛ آموزش "رقص" و "قرآن با اشاره" از آموزش "خمینی و اسلام خمینی" بیشتراست و...

پس چه کسی کودک و نوجوان را از منظر انقلاب اسلامی را می بیند؟

پ.ن:

این صورتک ها که کار قشنگی بود ازدفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامیتلنگری شد برای دیدن بهتر زوال دوران کودکی



 

۰ نظر ۱۳ شهریور ۸۹ ، ۱۹:۳۰
مجتبی نامخواه
طبقه سه - گام اول وبلاگ نویسان آرمان خواه اهوازی

میهمانی افطار و محفل نیایش وبلاگ نویسان انقلابی اهواز

 

با احترام فراوان و بزرگداشت روزها و لحظات پایانی مهمانی خدا به اطلاع می رساند میهمانی افطار و گپ و گفت آزاد وبلاگ نویسان انقلاب اسلامی شهرستان اهواز در روز دوشنبه ۱۵ شهریور ۸۹ (۲۶ رمضان) برگزار می گردد.

از عموم وبلاگ نویسان آرمان خواه شهرستان اهواز دعوت  می شود ضمن شرکت در این برنامه نقطه نظرات خود را مطرح نمایند.(البته فقط برادران)(موضوع ویژه : انسجام حزب اللهی ها در فضای سایبر)

ضمنا در روز چهارشنبه نیز محفل نیایشی برای وداع با "ماه مهمانی خدا " و قرائت فرازهایی از دعای ابوحمزه برگزار می گردد.

جهت هماهنگی و اطلاعات تکمیلی با شماره ۰۹۳۹۵۷۰۱۳۵۷و۰۹۱۶۶۲۰۴۰۳۲  تماس بگیرید.

۰ نظر ۰۸ شهریور ۸۹ ، ۱۹:۳۰
مجتبی نامخواه