طبقه سه

ارزیابی‌های شتاب‌زده یک طلبه

طبقه سه

ارزیابی‌های شتاب‌زده یک طلبه

طبقه سه

بسم الله
دوست می داشتم این وبلاگ
- این پنجره‌ی سرد و بی‌روح - جز یک صفحه نمی‌داشت
و در آن صفحه جز یک سطر نمی‌بود
و بر آن سطر جز یک کلمه نمی‌نشست
و آن کلمه «خمینی» بود و دگر هیچ نبود...
***
آن‌هایی که همراه پیغمبر بودند و دعوت پیغمبر را قبول کردند همین مردم «طبقه سه» بود، همین فقرا.
صحیفه امام ج8 ص 293

***
طبقه سه صفحه شخصی و بایگانی کاملی از نوشته‌ها و گفته‌هایم،از سال 1389 تا کنون است. می‌کوشم جستجوها و جستارهایی در این صفحه منتشر شود که «غایت»، «موضوع» و یا «مسئله»شان «انقلاب اسلامیِ اکنون» باشد.

***
معرفی بیشتر و گزارش‌واره‌ای از برنامه پژوهشی این صفحه در قسمت "درباره طبقه سه"، در نوار بالای صفحه آمده است.

***
صفحه‌ها در شبکه‌های اجتماعی:

اینستاگرام @namkhahmojtaba
توییتر @Namkhah1
تلگرام @tabagheh3_ir

***
ایمیل namkhahmojtaba@gmail.com

بایگانی
آخرین نظرات
متن زیر گزارشی از بحث ارائه شده در کنفرانس خبری دومین دوره جشنواره علوم انسانی عمار است که در آن کلیاتی از سیر و چشم‌انداز این جشنواره مطرح شده است.

نشست خبری دومین جشنواره مردمی علوم انسانی عمار با هدف ایجاد یک نگرش جدید نسبت به مسائل اجتماعی و رونمایی از کتاب اول جشنواره علوم انسانی عمار با حضور مجتبی نامخواه دبیر جشنواره علوم انسانی و سعید خورشیدی مسئول شورای سیاست گذاری جشنواره علوم انسانی عمار برگزار شد. جشنواره علوم انسانی عمار که از امشب دور دوم فعالیت‌هایش را آغاز می‌کند یکی از رویداد های مستقل و تازه هویت یافته از دل جشنواره مردمی فیلم عمار است.

محصول ۱۲ساله تامل و گفتگو اهالی رسانه در جلسات داروی و پیرامونی جشنواره بوده است و تلاش شده است تا در جشنواره علوم انسانی عمار این گفتگوها را تداوم ببخشد. یک جنبش ‌واره است که تلاش می‌کند چشم اندازی را برای پژوهشگران حوزه انقلاب رقم بزند.

وی افزود: در طول سده اخیر با وجود حضور جدی علوم اجتماعی و جامعه‌شناسی در محیط آکادمیک، بخش قابل توجهی از دانش اجتماعی جامعه ما خارج از فضای آکادمی و از دل تعاملات عمومی شکل گرفته است. یک حوزه عمومی پویا می‌تواند به روند تولید دانش اجتماعی غیر رسمی بهبود ببخشد. جشنواره علوم انسانی عمار تلاش دارد تا یک نظم جدید دانشی از توجه نسبت به مسائل اجتماعی رقم بزند.

در کتابچه ای که امشب رونمایی شد با عنوان جنبش سازی عقل عملی ایده جشنواره علوم انسانی عمار به تفصیل مورد بررسی قرار گرفته است و به هفت مفهوم اصلی این جشنواره یا جنبش‌واره پرداخته است.

همچنین در کتاب مجله‌ی دو فصلنامه‌ای که اولین شماره آن منتشر شده، تمامی نقدها و ایده‌های دوره شش ماه پیش رو درباره رابطه علوم انسانی و نظریه را پوشش خواهیم داد.

توضیح ایده جشنواره در سایت به صورت کامل تبیین شده است که برای دوستان قابل دسترسی است و بخش های مختلف هم در متن فراخوان منتشر میشود.

جشنواره سال گذشته اولین تلاشی بود برای برقراری ارتباط میان اهالی اندیشه و علوم اجتماعی  و اهالی هنر و رسانه،جشنواره محصول هزارساعت گفتگو بین سه میزِ علوم اجتماعی و أندیشه میز هنر و میز رسانه است.

سال گذشته فراخوان جشنواره باعث شد که بیش از ٣٠٠ اثر به بخش اولیه جشنواره راه پیدا کند. از این ٣٠٠ اثر بالغ بر ٦٠ اثر به بخش های نهایی راه یافتند و داوری شدند.

محور های اصلی جشنواره در این دوره عبارتند از

انسان انقلاب اسلامی

جامعه انقلاب اسلامی

جهان انقلاب اسلامی

اینده انقلاب اسلامی است.

آثاری که داوران مختلف در بخش های متخلف آن را داروی کردند در جشنواره یک‌بار هم از منظر حوزه عمومی هم داوری شد،در جشنواره دوم هم این اتفاق خواهد افتاد. امسال هم مثل سال گذشته آثاری که به مرحله نهایی راه پیدا کنند در پنل های اختتامیه ارائه می‌شوند. قالب های ارائه مقاله علمی،یادداشت،گفتار علمی است. فراخوان ما امشب آغاز می‌شود و آثار از اواخر فروردین ماه پذیرفته میشود و اختتامیه در خرداد سال ۱۴۰۲ خواهد بود.

۰۱/۱۰/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی